543 : Ibu - Part II

Alhamdulillah, semalam ibu telah ditempatkan di Unit Rawatan Rapi (ICU) HKL. Agak lega sedikit bila mengetahui keadaan ibu tidaklah seperti berita yang aku terima semalam. Di ICU, semalam aku dapat melihat ibu seperti tenang walaupon dia dalam keadaan tidor. Aku juga sempat memegang kakinya yang sejuk. Syukur kepada Allah, ibu dapat melepaskan derita sakitnya walaupon sekejap.

Aku juga bersyukur ibu ditempatkan di ICU. Keadaan di sini jauh lebih baik dari wad sebelumnya. Di sini, perkembangan ibu akan dipantau dengan baik oleh kakitangan ICU yang bertugas. Terima kasih kepada mereka semua. InsyaAllah, kalau beginilah keadaannya, ibu bole sihat kembali walaupon tidak sepenuhnya.

Bukannya nak kata ape, wad yang lama tu, aku rasa aku yang sihat ni pon bole sakit kalau dok lama2. Selepas ICU ini, aku harap ibu akan dipindahkan ke wad yang lebih selesa.

Terima kasih juga aku ucapkan kepada sahabat2 yang sedia mengambil berat tentang ibu. Ada juga yang bersusah payah mengirim itu dan ini sebagai ikhtiar lain bagi kesihatan ibu. Aku hanya boleh bersyukur kerana aku masih lagi dikurniakan sahabat2 seperti mereka. Terima kasih kepada semua. Jauh di sudut hati, aku berfikir, bolehkan aku melakukan perkara yang sama kepada mereka? InsyaAllah.


~Salam Sayang~

You Might Also Like

4 comments

  1. Salam dekk afezz

    Semoga kesihatan ibu bertambah baik dari hari kehari. Insyallah

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam kak shami

      alhamdulillah, hari ni turn sy teman ibu.. nampaknya bertambah baek...

      Delete