09 October 2012

536 : Niat Di Hati Nak Mengular, Last-Last Terjumpa Ular

Kenapa plak ni? Kereta rosak ke?

Kalau kereta rosak, takkan sampai Pegawai Keselamatan pon nak datang.

Owh... ini sebabnya.

Seekor ular telah dijumpai di dalam enjin kereta salah seorang staf di pejabat aku

Balai Bomba Pantai dihubungi. Kenderaan bomba dan Jabatan Pertahanan Awam
sampai dengan segera. Sedang menganalisa keadaan

Pasukan Bomba dan Pertahanan Awam segera bertindak. Berbaju biru sedang 
menonggeng itu seorang wanita. Berani sungguh dia. Cayalah...

Bertungkus lumus mengeluarkan ular tu. Susah gak nak mengeluarkannya

Ular sedang ditarik keluar

Masih lagi ditarik keluar.. panjang betul ular ni

Ini lah ular tersebut

Ular perlu dimasukkan ke dalam bakul ini segera.

Bukan senang nak masukkan ular tu dalam bakul ni

Ular tersebut telah berjaya ditangkap

Yeah.... Kami telah selamat

Terima kasih kepada abang-abang dan kakak-kakak Bomba dan
Pertahanan Awam yang membantu kami.


~Salam Sayang~

6 comments:

  1. Malam ni mimpi ular ye pizz.. mana tau niat di hati nak gi pulau pinang, last² kena pinang lak... :P~ (org tua kata mimpu ular nak kena pinang)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha... tak mimpi ular plak semalam... uhuks

      Delete
    2. Ofis apiz ni dekat ngan semak2 ke.. ke staff tu nyer rumah yg byk semak.. Hee.. sorry ye staff kereta berular..

      Delete
    3. ade gak la kawasan semak dekat opis tu. tp tak tau la ular tu datang dari mana, kalau dari semak tu takkan la takde org nampak masa dia menyusur gerak ke kereta tu kan... masih lagi memikirkan teori kedatangan ular tuh

      Delete
  2. mcm mana leh perasan ada ular dalam bonet tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ade sorang staf ternampak kepala ular tu kat bawah kereta. rasanya ular tu nak keluar kot... ntah lah... hehehe

      Delete