533 : Kemalasan Tahap Gaban

Berikut adalah kemalasan saya yang telah mencapai peringkat gaban. Oleh yang demikian, jangan lah marah saya kerana saya malas....

No. 3

Mencuci Kereta a.k.a Mencuci WoTonG

Cukup malas untuk mencuci kereta sendiri ape tah lagi kereta orang lain walaupon kereta tu dah tak rupe kereta pon. Hatta nak menghantar cuci di kedai pon malas, bukannya mahal... RM10 jer. Teruk betul kan.


No. 2

Meng'iron' baju

Dek kerana tahap kemalasan peringkat gaban untuk meng'iron baju, makanya almost setiap hari aku pakai t-shirt ke pejabat. Senang, t-shirt tak payah susah2 nak iron. 


No. 1

Shaving

Hahaha... tak tau lah aper nak jadi, shaving pon aku malas. Itu la pasal kadang2 aku nampak serabai macam golongan gelandangan jer. Sampai pagi ni pon ade opismet wanita tanya, 'apasal En. Apis tak buang ni' (sambil memegang dagunya yg licin itu). Ade suatu ketika dulu berniat nak simpan janggut macam Osama bin Laden, tapi bile tengok hodoh dan selekeh giler aku masa tu, aku pendamkan saja niat aku tuh. Sekarang ni pon misai, janggut dan jambang dan panjang macam org tak betul. Tolong shavekan? Hehehe...

Ermmm... aper la nak jadi, gaban pon takde ini macam malas....


~Salam Sayang~

You Might Also Like

6 comments

  1. Salam.. Dah berjangkit penyakit mim alif lam sim manjer ke.. Hee.. Takpe piz, ada janggut mcm Johnny depp kan ensem.. :P~

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam manjer.. janggut johnny depp yg macam dalam pirates of the caribean tu ker? ermm... itu nampak selekeh plak.. hahaha

      Delete
    2. bukan.. mcm movie the tourist ngan angelina jolie.. Uhu.. Piz.. kalau kat msia ada car wash mcm gambar piz tempek tu.. mesti semua rajin jerk nak gi anto kedai basuh kereta kan kan kan...:P~

      Delete
    3. masalah nyer manjer, janggut aku tak leh wat camtu... hahahah

      huh... klu ade sure dah kene rush ngan jabatan agama kan... hehehe

      Delete
  2. Salam sejahtera,

    Moga hari ni cergas dan kemalasan dah hilang!
    Tunjuklah gamabr baru.
    Satu lagi, heem kalau boleh kasi keluarlah gambar pertama tu...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam sejahtera mama...

      insyaAllah hari ni lebih cergas dan terhindar dari segala kemalasan...
      hehehe... gambar tu kan cantek... hahaha... opsss

      Delete