03 December 2010

313 : Aktiviti Makan - Makan

Rabu lepas, 1 Disember ade aktiviti makan2 kat opis aku. Ade seorang kakak tu sudi nak jamu kami makan sempena beliau mendapat Anugerah Perkhidmatan Cemerlang 2009. Tahniah kepada kakak itu. Jadinya, Rabu lepas, makanan dari pagi sampai ke petang disponser oleh kakak itu. Terima kasih daun keladi.

Menu kami untuk hari itu adalah mee bandung, laksa johor, rojak buah, bubur kacang, dadih dan air mata kucing.


Main Menu - Mee Bandung


(1) Syida tak ingat2 amik laksa tuh (2) Laksa


Bubur kacang campur jagung


(1) Bahan-bahan untuk rojak buah
(2) Ida dan kak Salmi tak toleh kiri kanan



Rojak buah... nyam3

Dek kerana sedap sangat dan selepas minum bergelas2 air mata kucing tu, pada malam hari nya, batuk aku semakin mejadi2... ados...


~Salam Sayang~

9 comments:

  1. gigih n rajin akak yang dapat anugerah pekerja cemerlang tu kan.. masak byk giler..

    no wonder dia dapat anugerah tersebut. hang bile lagi?

    ReplyDelete
  2. dah dpt anugerah tu mmg le kene gigih dalam pelbagai segi.. hehehe

    aku dinafikan anugerah tu utk thn lepas.. uhuk3...

    ReplyDelete
  3. salam dik afeezz...

    batuk lagi ker ... baru2 nie abang kena batuk berlarutan gitu ler , habis ubat batuk sebotol pun lum lega , akhirnya kawan dia bagi petua minum perahan lemon , Alhamdulillah ..

    sekarang ni dah jadi minuman rutin kat rumah , kulit dia akak simpan n rebus , nk buat acar ... he he he

    ReplyDelete
  4. Salam Afeezz --> Tahniah buat kakak yg dapat APC tue..smg semaki murah rezeki dia..I/Allah

    ReplyDelete
  5. wsalam kak ummi : dah byk dah ubat makan, tak baek2 gak, bile malam lagi teruk batuk nyer. nak cube gak lah petua perahan lemon tu. ade member kate limau nipis pon boleh, titikkan ke dalam tekak. klu ubat2 moden ni tak jalan, kene beralih ke perubatan tradisional plak lah

    wsalam syima : tahniah jugak kepada kak tuh...

    ReplyDelete
  6. as salam afeezz..aku dah dpt bayangkan kalau ko yg dpt APC nie tahun depan konfen ko akan jamu kami semua kan..dan yang paling penting, ko jgn lupe org jauh mcm aku nie huhuhuh
    p/s: aku doakan ko dpt APC erk...

    ReplyDelete
  7. wsalam sahrom : terima kasih kerana sudi mendoakan aku, insyaAllah ade rezeki nnt, aku open table, ko jgn tak dtg plak yer...

    ReplyDelete
  8. salam

    kt sekolah kak pun..kalau dpt anugerah cemerlang depaa melanja makan,,,kak doa tak lama lg giliran afez lak..

    ReplyDelete
  9. wsalam cm : mesti la kene belanja kan, tu tanda nyer igtkan kawan2... terima kasih kak kerana mendoakan saya.. insyaAllah

    ReplyDelete