259 : Menu - Beriyani

Menu kali ni beriyani lagi. Bulan ni rasanya banyak kali plak dah makan nasi beriyani. Hari Jumaat lepas ade CME lagi. CME kali ni disampaikan oleh Syarikat GSK berkisarkan tentang Asma. Presentation kali ni agak membosankan dan membuatkan aku hampir2 ketiduran. Selepas presentation dari wakil GSK tu, macam biasalah, ade free lunch sumbangan GSK. Kali ni beriyani dengan lauknya, ayam goreng berempah, ikan tenggiri masak cili, dalca, sayur campur dan peria goreng tidak lupa buah2an dan air oren. Tp memandangkan hari Jumaat, aku tapau jer... makan lepas solat Jumaat..


Lauk pauk nasi beriyani tersebut...
ayam goreng berempah, ikan tenggiri masak cili dan sayur campur



Set tupperwere original tau, bukan tippuwere


Lunch aku hari jumaat lepas... nyam3

Tengahari tadi pi jalan2 kat Selayang Mall ngan seorang kawan. Tujuan utama sebab mak aku suruh aku beli dapur gas dua tungku tuh. Dah dapat beli dapur gas tu, aku ngan kawan aku pon berjalan2 sekitar Selayang Mall tu yang akhirnya kami terbeli beberapa pasang baju, baju untuk kerja jer. Kemudian aku mengajak kawan aku tu makan di sebuah restoran yang baru dibuka di Selayang Mall itu, JM Bariani House. Pernah sekali dulu aku ngan kakak aku lalu depan restoran ni. Bau masakan dia, mak ai... menusuk kalbu, sedapnyer. Tu yg aku ajak kawan aku tu makan di sini. Kami pekena bariani ayam merah dengan air milo ais dan sirap bandung. Nasi dia boleh tahan sedap, tapi lauknya tak berapa banyak, cume dalca, papadom dan acar buah. Harga plak... agak mahal... Beriyani lagi....




~Salam Sayang~

You Might Also Like

11 comments

  1. salam

    nasik beriani.. sedapnya..

    ReplyDelete
  2. wsalam azie : hahhaha.... ade ke nasi beriyani yg tak sedap? tak pernah jumpe plak...

    ReplyDelete
  3. salam afeez,

    nasi beryani yer. Tapi kambing panggang pak ngah Helmi semalam lagi sodap lah afeez.

    ReplyDelete
  4. salam AZ : kambing panggang pak ngah helmi mmg sodap.... saper yg bole celen??

    ReplyDelete
  5. Salam

    Baru tau afeez ni pantang makan sebelum jumaat...!OO tiap kali ceramah memang pekena makan hebat ke?

    ReplyDelete
  6. wsalam mama ju : bukan pantang mama, hanya taknak perut penuh masa jumaat, kurang selesa nak solat. klu ade company nak bg CME mesti ade makan free...

    ReplyDelete
  7. salam,

    JM Beriyani sedap laa..sy suka..kat Tesco Shah Alam ada branch gak..tp sy agak kureng dgn Nasi Beriani sbb cpt muak huhu

    Betul ke itu original Tupperware..ejaan pun salah je? haha..Tupperware not Tupperwere ahaks!

    ReplyDelete
  8. salam ziarah..aku tak cukup berani nak makan nasi beriyani hehehehe

    ReplyDelete
  9. wsalam shima : JM Bariani tu byk branch rupenyer, tak tau le plak.. heheh... syima, tu mmg original tupperware ler. saya ade 1 set 4 bijik.. tp 1 bijik org pinjam tak pulang2... siot betul!!

    sahrom : apasal plak??

    ReplyDelete
  10. Afeezz,

    Ye2x sy tau itu tupperware ori, dah banyak kali awak mentioned ttg tupperware yang 4 bijik tue, yg kaler warna-warni tue, yang beli harga RM50 tue, yang kununnya mula2 ada makcik yang nak tp tak jadik beli bila awak dah rembat baru depa bising2 plak..dan pasal sebijik yang tak dipulangkan itu pun sy tau hahaha..

    psst: laen kali kalo nak beli tupperware beli dgn sy eks haha

    ReplyDelete
  11. syima : ye2 betul.... tupperware tu lah... sy beli ngan awak klu awak leh offer harga yg lagi murah.. haha

    ReplyDelete