26 April 2010

233 : Dari Kerana Mata

Dari kerana mata, yang mempunyai kuasa. Ohh... aku tirgoda, aku tirgoda tirkiciwa. Dari kerana mata......

Entah kenapa lah sejak hari sabtu lepas mata aku merah jer. Dah jadi macam mata penagih dadah plak. Nak kata sakit mata, mata tak pulak berair, tak pulak banyak taik mata. So, apelah masalah problem nye.

Dan sejak kebelakangan ni, mata aku asik berpinar2 jer. Pastu terasa sakit bile kene cahaya yang terang. Kadang2 nak tengok tv pon terasa sakit.

Nasib baik lah aku bekerja di sebuah klinik. Sat lagi nak jumpe doktor... huhu...


~Salam Sayang~

10 comments:

  1. kne buat rawatan mata yg kat tv tue kot..ala, ada dia pakai spek itam tue..dgn pemeriksaan resdung percuma tue..luper la plak namanya..

    ReplyDelete
  2. ye lah... mata ni rasa letih jer, terlebih tido kot...

    ReplyDelete
  3. tak dapat nak tolong..

    Maybe mata ko letih kot

    ReplyDelete
  4. kena rehat2kan mata....lihat pemandangan tumbuh2an yang hijau..bunga2..pastu letakkan hirisan timun kat kelopak mata dan baring rehat untuk 20 minit...insyaAllah akan rasa segar...cubalah.

    ReplyDelete
  5. madey : tu lah, letih agaknye. byk sangat melihat benda yg bukan2 kot.. hahaha

    hajah zainab bt abdullah : agaknya asik ngadap komputer jer kot, dr pagi smpi ke petang membawa ke malam. berkesan ke letak timon tuh??

    ReplyDelete
  6. hahaha aku tau apa yg berkesan tuk ko.. bukan timun, bukan.. no no no..
    SD hahahahaha..

    ReplyDelete
  7. salam Afeezz..

    banyak2 ler berehat .. mata tu pun nk kena rehat juga dik oiii ..

    ReplyDelete
  8. pijal : mengarut jer ko... itu akan menambahkan infection ade ler.. lagi rosak mate aku nnt...

    wsalam kak ummi : sekarang bz bersukan lah, takleh nak merehatkan mata...

    ReplyDelete
  9. Salam Afeezz,
    Biasa cam tu ler... dok ngadap komputer 24 jam mata jadi pedih n merah... pakai ler eyemoe (betul ker eja nie.. hentam jer lah... hehehe)

    nampak gayanya tak lama lagi ada org kena pakai cermin mata ler... hohoho :)

    ReplyDelete
  10. wsalam tikah : baru jumpe doktor pagi tadi. dapat MC satu hari. doktor dah bagi CMC eye drop, piriton ngan ponstan. tp tak makan pon piriton ngan ponstan tu, cume guna CMC eye drop jer. alhamdulillah, dah ade perubahan...

    ReplyDelete