09 March 2010

214 : Huh!! Lagi Jemputan Makan-Makan

Acara makan-makan pada 6 Mac tempoh hari di rumah Hanis tidak tamat di situ sahaja. Aku menerima satu lagi jemputan makan-makan pada keesokan harinya di Denai Alam. Pada petang 7 Mac itu, si Hanis call aku, mengajak aku dan Abg Imran ke Denai Alam untuk bertemu Mama As dan Pak Megat. Kebetulan Mama As ngan Pak Megat berada di Shah Alam, si Hanis nak mengambil kesempatan untuk bertemu mereka yang tinggal somewhere di Kedah.

Aku msg Abg Imran dan dia bersetuju nak join sekali. Aku pergi menjemput Abg Imran di INTAN dan seterusnya ke Shah Alam untuk menjemput Hanis plak sebelum kami menuju ke Denai Alam itu. Sesampai jer di lokasi yg dituju, tersergam sebuah rumah yang... wow!!! Kami disambut oleh Pak Megat sendiri. Pertama kali aku bertemu Pak Megat dan Mama As. Sebelum ni tak kenal langsung. Klu tak join bende2 macam ni, mmg takkan berjumpe ler, takkan kenal ler. Masuk ke dalam rumah... wow!! sekali lagi...

Malam itu kami dihidangkan dengan laksa, buah2an dengan colek dan tapai pulut. Sangat simple tapi sedap especially tapai pulut tu. Rupe2nye ade orang malu2 plak malam tu nak makan lebih... hahaha... klu tak malu, rasanya habis dah tapai Mama As tu, silap2 berebut2 dua orang tu (bukan saya yer... hahaha... sajer taknak ngaku). Seronok malam tu mendengar cerita smpi tak sedar dah pukul 11 malam. Dan akhirnya kami meminta diri.

Tak sangka, rakan2 blogger yg pernah aku jumpe, semuanya baek2 belaka...



Tapai pulut untuk mereka yg malu2 hari tuh...


~Salam Sayang~

11 comments:

  1. Salam Afeezz,

    Malu2 makan tapai tue rugi laa org tue hihi
    Tapi sy bukan peminat tapai so tak brp terliur laa tgk gmbr tue hehe..
    Huh..asyik makan2 je kita nie..stop la dulu bak kata Kak Mas haha..

    ReplyDelete
  2. Tambahan...

    "Tak sangka, rakan2 blogger yg pernah aku jumpe, semuanya baek2 belaka..."

    Laa memang pun sy, Hanis, Tikah, Pijal, Kak Mas, IP, CL, Kak Elaira, Kak Noor, Kak Taj, Mama Sidah, Kanda UH, Kak Shami [maaf byk utk disebutkan disini] baik2 belaka hikhik...

    Alhamdulillah, bertemu dengan rakan yg baik mempengaruhi diri kita jua..sy bersyukur dipertemukan dengan kalian semua termasuk En Afeezz. Semoga ukhwah fillah ini terus berkekalan dibawah rahmat & hidayah Allah.

    ReplyDelete
  3. wsalam syima : hah... rugi la tak minat tapai...sedap wooo.... rugi klu tak minat tapai ni, betul tak hanis ngan abg im??

    betul3... semua kawan blogger yg sy jumpe, baek2 belaka sedikit sebanyak menjadikan saya baek jugak... insyaAllah....

    ReplyDelete
  4. Salam Afezz,

    Makan jer agendanya... mlm nie makan lagi ker? bila nak diet nie??? hahaha

    Cheq pun bersyukur dipertemukan dengan rakan yang baik2 cam hampa semua... Alhamdulillah...

    ReplyDelete
  5. Salam afeeez

    amvoiiiiii,nk makan sate lak lg...

    ReplyDelete
  6. salam Afeezz..

    malam tadi akak kesana lagi .. depa ckp korang datang malam semalam , alamak , naper tak habaq .. he he he
    memang kak S panggil akak gak masa korang kesana , tp apakan daya abang keje shif malam , tu yg akak tunda dtg malam td . kul 11 gak kami balik ..

    akak pun tumpang gembira dpt dipertemukan dgn kakak dan adik2 yg baik budi bahasa semuanya.
    dan terimakasih adik2 kerana sudi berkawan dgn kami yg dah berumur nih..

    ReplyDelete
  7. wsalam atikah : rezeki bulan ni murah ler tikah, tu yg asik makan jer kerjanya. rezeki jangan ditolak.. rugi klu ditolak tikah...

    wsalam mummy CM : eh.... maner cm tau ni... kantoi kami... hahaha

    wsalam kak ummi : hahaha.... jgn bersedih kak, takde rezeki kite nak berjumpe lagi hari tu.. rindulah ngan kuih bulat2 akak tuh..

    ReplyDelete
  8. Salam anakanda

    Beruntunglah anakanda..sana sini orang sayang!Letak le gambar lebih...bolehlah kami cuci2 mata...

    ReplyDelete
  9. Salam Afeez,

    makan sakan yer. Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  10. wsalam mama ju : tu lah, bertuah badan ramai yg sayang.. hihihi. sori le mama, gmbr mmg tak banyak, itu pon amik org punya....

    wsalam papa zain : tu lah... asik makan jer kebelakangan ni. skrg ni pon baru balik dari pekena sate kajang ngan geng2 GKB...

    ReplyDelete
  11. Afeezz...bergenang air mata baca n3 ni, bukan sedih...sebak mengingatkan beruntungnya Abg dikurniakan teman2 yg hebat tetapi cukup humble yg Abg sendiri dpt byk belajar utk perbaiki diri.

    Tapai....shhh, lain kali kita belasah lg, jgn bagi can kat Dik Hanis tu....hehehe.

    Afeezz, rumahnya WOW, interior pun WOW....tp hidangan dan kawan2 yg kita jumpa mlm tu 10 kali WOW WOW WOW....hebat2 :-))

    ReplyDelete