07 March 2010

213 : Lagi Acara Makan-Makan



Sebahagian tetamu IP's Gathering

Semalam, 6 Mac 2010 ada acara makan-makan lagi. Kali ni acara makan-makan ni diadakan sempena meraikan Encik Imran kite yang pulang bercuti (sebenarnya berkursus) di Malaysia. Idea pertama untuk mengadakan acara makan-makan ni datangnya dari Encik Imran sendiri. Mula-mula rancangannya nak buat secara kecil2an jer, makan2 di kedai sahaja, tetapi akhirnya dah jadi macam kenduri plak di rumah Cik Hanis. Terima kasih kepada tuan rumah dan sahabat2 lain yang sudi hadir memeriahkan majlis yang tak seberapa ni...

Perjalanan aku tengahari itu agak panjang. Janji nak amik abg Imran pada pukul 1.30 petang tidak kesampaian, hampir pukul 2 baru aku sampai di rumah nya. Sebelum tu aku terpaksa 'menangkap ayam, sembelih, buang bulu2, basuh, perap ngan rempah2 sebelum di bakar'. Kemudian baru aku pergi menjemput abg Imran di kawasan Ampang. Aku yang tak berapa biasa dengan kawasan Ampang tu terpaksa refer kepada En. Wikimapia dan seterusnya berpandukan papan2 tanda yang disediakan sepanjang jalan. Alhamdulillah, aku selamat tiba di tempat yang dijanjikan tanpa sebarang kesesatan. Kami tiba di rumah Hanis lebih kurang pukul 3.00 petang.

Makanan yang disediakan, jangan cakap ler, terlalu banyak dari soto ayam, mee goreng, ayam, cucur udang, kuih muih, buah-buahan, kambing golek sampai tak larat nak rasa semuanya. Moga-moga murah rezeki selalu pada mereka yang sudi menyumbang makanan2 itu. Tetamu yang datang juga agak ramai... meriah. Pada hari itu, kami merupakan tetamu yang terakhir meninggalkan majlis...


~Salam Sayang~

18 comments:

  1. Salam Afeezz...

    "menangkap ayam, sembelih, buang bulu2, basuh, perap ngan rempah2 sebelum di bakar"

    memang serasi ngan hang ler... hehehe

    Afeezz... cheq rasa setiap ada majlis, bukan hang memang akan menjadi org terakhir tinggalkan majlis? hehehe

    ReplyDelete
  2. Salam Afeezz,

    Alhamdulillah smg rezeki penyumbang2 makanan dimurahkan untuk Acara Makanan seterusnya terutama "penangkap ayam, penyembelih, pembuang bulu2, pemerap ngan rempah dan bla bla bla.."..tak dilupakan tuan rumah yg bersusah payah..penat gamaknya dia huhu..

    Oppss..next acara terutama bulan 8 (kalau ada laa hikhik)..awak diminta sumbang menu lain laa eks..jgn ayam lagi hikhik..

    ReplyDelete
  3. Salam anakanda

    Baguslah jadi org terakhir...boleh tolong cuci2...hi,hi

    Apapun memang senang dgn anakanda.
    Jumpa lagi.

    ReplyDelete
  4. salam Afeezz ,

    bukan ke korang berdua dgn pijal janji nk antar daging kambing panggang ke rumah akak mlm tadi , tak kesampaian ler akak nk makan daging tu ....

    he he he apa2 pun seronok sangat dpt jumpa kalian semalam

    ReplyDelete
  5. Afeezz... cheq rasa setiap ada majlis, bukan hang memang akan menjadi org terakhir tinggalkan majlis?

    alamak tikah.. bukan afeezz tu je yg terasa, afis yg ni pun terasa sama, huhu..

    ReplyDelete
  6. Salam Afezzz

    Alhamdulillah
    gembira dapat jumpa semua....terutama adekk afezzz...hehhe

    ReplyDelete
  7. Salam Afeez,

    beto tu kak sidah, afeez janji gak nak anta sikit kat az, tapi tunggu punya tunggu, tak sampai2

    ReplyDelete
  8. En Afeezz tumpang lalu sat...

    Kalo gmbr yg abg im dgn kami di meja makan tuh dimasukkan sekali dlm n3 nie..lengkap utk mereka yg hadir rasanya..cuba hang pi 'rompak' gambar tue dari album hamba Allah tue..hihi

    Istilah rompak digunapakai sbb tiada keizinan diminta dr empunya album hikhik..takpe ambik je tuan album tak kisah dia dah bgtau sy..

    ReplyDelete
  9. wsalam cik nor atikah : cheq ni mmg penternak ayam berjaya. mau order ayam, call saja cheq. betul lah tikah, yg ari tu pon aku yg balik paling lewat.. ermm....

    wsalam cik nor syima : InsyaAllah... aminnn.... bulan 8 rasanya sy outstation ke bangladesh lah...

    wsalam mama ju : eh... mama, maner de saya mencuci2... sy terus blah jer... hhahah

    ReplyDelete
  10. wsalam kanda ummi : macam ni lah kak ummi, dalam perjalanan ke rumah akak nak menghantar kambing golek tu, si Pijal pi habiskan plak daging tuh... terus tak jadi kami nak ke rumah akak... takkan nak hantar bekas kosong plak...

    salam pijal : next time kite make sure kite balik awal, so tuan rumah, cepat2 tapau untuk kami yer...


    wsalam kanda shami2 : gembira dapat jumpa dengan kambing panggang akak.... eh... jumpe dengan akak...

    ReplyDelete
  11. wsalam ayahanda zain : AZ punya pon dah kene bedal ngan pijal... hahaha

    salam cik syima : nnt sy akan usahakan untuk memasukkan gambar tersebut...

    ReplyDelete
  12. huhu ape lak aku yg bedal semua

    kan kak taj yg tak benti makan kambing tu..

    err tapi setahu aku kan, x pernha lak aku tapau setiap kali nak balik, huhu

    ReplyDelete
  13. Salam,

    pijal,
    eeeehh kak taj pulak...ko pun sama jerr tak genti makan kambing tuh...

    ReplyDelete
  14. salam pijal, wsalam kak taj : bertenang semua... hangpa berdua ni sama jer, sama2 dok membedal kambing panggang tu tanpa menoleh ke kanan dan ke kiri... punye le konsentret..

    ReplyDelete
  15. salam

    soalan dari cikgu mas...sila jawab yer pelajar..

    berpandu gambar lelaki-lelaki di bawah(gambar ke 2)perut lelaki manakah yang kelihatan ramping?

    A- Pijal
    B-Afeez
    C- Imran..


    hehehehe..

    ReplyDelete
  16. wsalam cikgu mas :

    paling ramping : imran
    separa ramping : afeezz
    tidak ramping : pijal

    hahaha....

    ReplyDelete
  17. Afeezz...bestkan dpt makan2 mcm tu, Abg org paling hepi sudah tentunya, pergi di jemput, balik di htr, mkn pulak tak henti2 sampai kena tegur pulak dgn adik2 yg separa ramping dan yang tak ramping tu. SEMUA makanan mmg kelas...Best mmg best sbb Abg dtg bawak perut yg dikatakan ramping je.

    Eh...Afeezz, dah jumpa Abg tgk luar dlm pun Afeezz kata Abg ramping ke...hahaha. Biasa je. Ini mcm boleh mkn sate 100 cucuklah mlm ni...yeahaaaa

    ReplyDelete
  18. hahaha... klu tiap2 minggu macam ni, makin tak ramping le pinggang sy ni, gagal la nnt dalam ujibakat model SD... hahaha

    wow... ade angan2 nak bedal sate 100 cucuk... teringat cerita sundel bolong, dia makan sate 100 cucuk... hahaha

    ReplyDelete