22 January 2010

197 : Mari Berhibur




Mari berhibur lagi. Kali ini saya persembahkan sebuah lagu berbahasa Arab (sempena Hari Jumaat ni) nyanyian Cheb Douzi yang berjudul Laki 9albi (9 tu sebutan dia 'Qaf'). Disertakan bersama, lirik lagu berkenaan di dalam bahasa Arab tulisan Jawi, bahasa Arab tulisan rumi dan terjemahannya. Mari kita menyanyi bersama....


لك قلبي، لك عمري، لك روحي وحياتي.... حبيبتي
Laki qalbi, laki 3omri, lki rou7i wa 7iati.... 7beebaty
My heart is for you, my lifetime, my soul and even my life (my living or I live for you).. Darling

خذيني.. واسجنيني وشديني وفكيني وضميني لك
5othini... wa osjoneeni wa shoddini wa fokkinini wa domminin... laki
Take me, capture me, tightly tie me, then set me free, keep me close to you

حبيبتي...عيوني لك
7abeebaty... 3ioni laki
My darling, My eyes are for you (I'd give you my eyes, if you'd ask for them)

رموشي لك
Rmoushi lki
Even my eye lashes

صوابي وجنوني
Swabi wa jonooni
My sensibility and even my insanity

كلي لك
Kolli laki
I'm all yours

إن كنت حربا شكليني سيوفا
In konti 7rban shakkileeni syofa
If you were a war then form me as swords

أو كنت شعرا شكليني حروفا
Aw konti shi3ran shakkileeni 7oroofa
And if you were a poet, make me the letters

حبيبتي تعالي واشبعيني حبا واحضنيني
7beebaty t3ali wa eshbi3eeni 7obban wa o7doneeni
My darling, come to me and satify me with love and hug me

تعالي واملئيني دفئا وقبليني
T3ali wa emla2eeni dif2an wa qabbileeni
Come and fill me with warmth and kiss me

ان غبت يوما ابعثيلي سلاما
In 3'ibti yawman ibteeli slama
If you stayes away from me, send me salute

واكتبيلي دوما أحلى كلاما
Wa ektobeeli dawman a7la klama
And always write me the prettiest words
__________________
ساظل فوق الصخر.. تحت الصخر صامد
I will remain over the rocks... under the ruins Resisting


Salam Sayang ...

11 comments:

  1. Salam..Adek afezzz

    Larrrrr adek sorang ni gini pulak halnya..yang sorang sibuk ngan buku peribahasa cinta yang sorang lagu cinta arab..yang sinun tu nak cari calon suami soleh...
    ader aku kisah..hhehehe AZ jangan marah aar cheq pinjam ayat mahal nih..ngeh..ngeh..ngeh

    ReplyDelete
  2. سلام عليك يا حفيظ
    كيف حالك؟

    ReplyDelete
  3. salam kanda shami2 : apiz tak kisah. kanda nantikan lah entry2 sy yg laen, pelbagai lagu antarabangsa akan ku persembahkan kepada semua..

    p/s : psstt.. yg sedang mencari calon suami soleh tu saper?

    salam kanda ummi : waalaikumsalam ya ummi, ana bihoir...

    ReplyDelete
  4. Salam Afez, shami2 & umi humaira

    La afeez, hari jumaat bawak lagu ni ke, wpun bahasa arab tp menghairahkan. ermmmm

    layahanda perasan afeez, taste pada lagu memang hihg clas, pilihan lagu2 pilihannya memang mengasyikan.

    oklah, nak layang lagu rusia tu kejap

    ReplyDelete
  5. salam shami,

    ana? ana mafi musykilla, no problem

    ReplyDelete
  6. salam ayahanda zain : lagu ni mengasyikkan ker? aper yg mengasyikkan sgt tu.. baek2 AZ.. haha

    layankan jer lah AZ, nnt sy akan cari lagi lagu2 bahasa antarabangsa yg best2...

    ReplyDelete
  7. ni sejak bila ler pulak ko dgr lagu pak arab ni?

    ReplyDelete
  8. salam sahabat che'pit : aku belasah jer, semua lagu aku dgr, tak kire le aper pon bahasanya..

    ReplyDelete
  9. salam Afeezz...

    Cheq nak layan lagu nie la... best gak...

    ReplyDelete
  10. salam cik tikah : layan2... pasal best le sy postkan kat sini. jgn tak tau, lagu arab pon byk yg best2... layannn

    ReplyDelete
  11. salam afeez

    tak sangka afeezz dengar lagu arab..

    ReplyDelete