18 October 2009

Posting No. 164 : Impian Tercapai

Memory recall everybody! Apakah azam korang awal tahun dulu? Sekarang dah pertengahan bulan 10, tak lama lagi bulan 11, 30 hari selepas itu bulan 12, pastu dah nak tahun baru. Adakah tercapai azam atau azam2 korang tuh? Kalau tak, sempat2 kan lah sementara ada masa ni. Kalau tak dan gak, maksudnya tak gunalah korang berazam setiap tahun. Renti kan je la tebiat korang yg suka berazam setiap kali tahun baru tu. Takde pekdahnya kalau perangai korang camni. Aku hanya nak mengingatkan jer, tapi ade gak le terselit di hati ni nak memerli.. hahaha..

Bagi aku, tak yah le korang risau. Aku tak ade ape2 azam pon yg aku buat awal tahun dulu, malah tak pernah pon berazam di tahun2 sebelumnya dan tak pernah teringin nak berazam di tahun2 akan datang. Kenapa? Pedulik aper aku, sukati aku ler, tak berdosa pon klu tak berazam di awal tahun. Mungkin ade yg cakap aku takde perancangan masa depan. Ye ker? Geli ketiak aku dengar. Biarkan aku dengan hidup aku. Hidup aku simple, let goes with the flow. Klu rasa dah nak terlajak, kite usaha ubah arah, jgn sampai terus terlajak. Aku tak suka nak menyukarkan hidup aku. Eh... aku dah mula merepek plak.....

Kebelakangan ni aku happy sesangat. Walaupon aku tak pernah berazam, tapi tahun ni ada impian2 (impian2 yer.. byk tuh) aku yg telah dapat aku penuhi, at least cukup untuk diri sendiri. Aku puas. Bagi kawan2 yg ade FB mungkin selalu nampak status aku yang sering menghitung hari dan sering menunggu ketibaan bulan 10. Untuk makluman, salah satu impian aku tu telah tercapai pada bulan 10 itu. Aku gembira. Sepanjang hari aku tersenyum. Malah, satu lagi impian aku telah tercapai pada hari jumaat lepas. Hatiku berbunga2. Senyumku smpi ke telinga. Kini aku menghitung hari menunggu bulan Disember.


Salam Sayang ...

9 comments:

  1. Salam Afeez,

    wow bulan oktober buat afeez hepi. Share la ngan az. Apa yang hepi sangat tuh. Jangan jadi trajedi oktober udah le Feea. AZ perhatikan afeez ni baik orangnya bersopan santun, jangan tunggu lama-lama feez, nanti menangis atas tangga. hehehhe, ada tangga ke? rumah kampong pun dah banyak yang tak bertangga.

    ReplyDelete
  2. jeng,jeng,jeng,k.mas nak angkat tangan...nk jawab ni...kak mas rasa seekor kumbang telah dikidnap oleh sekumtum bunga dan disimpan di dalam hati.Bulan 12 ni,bunga tu akan digrab oleh kumbang tu dan disimpan didalam rumah,dikurung didalam bilik,betul tak???hmmm sukernyer akak,dapat makan nasi minyak.


    adoii betulkan afeeez,jgn wat akak syok sendiri,meneka tak tentu arah...

    ReplyDelete
  3. Ayah Zain : betul tu AZ, dulu sy tertunggu2 bulan oktober tuh, tp sekarang semuanya dah lepas, takkan menjadi tragedi. Syukur Alhamdulillah. Nak share ker? tak payah la kot, bukan best pon, tp bg sy mmg best ler... hihihi... sy paham maksud AZ tu, selagi jodoh takde kene le tunggu, tp kalau ditakdirkan takde, sy redha jer ketentuanNya..

    Kak Mas : pasal bunga telah disunting kumbang tu, sama2 lah kite nntkan. Klu dah jodoh, takkan ke mana, dalam hutan belakang sekolah kak mas pon bertemu juga..

    ReplyDelete
  4. Salam apezz...

    Patut heppi semacam jer hang nie ropenya dah kena kidnap sekuntum bunga... bunga dari CH ker? :) Kalau betu bagai dikata oleh CM alahamdulillah... cepat ler kami dpt merasa mkan nasi minyak... boleh buat rombongan CM ke rumah hang....

    ReplyDelete
  5. tikah : bukan heppi pasal bunga2 tu lah... heppi pasal bende laen... pasal bunga2 tu, tikah tunggu je ler kad walimatulurus.. sy tak lupe tikah nyer... sy siap akan war2kan kat rumah sy ni...

    ReplyDelete
  6. salam afeezz..
    jgn ler buat kami tertanya2 dan ternanti2 .. cerita n kongsi ler di alam maya nih , nanti blh jumpa di alam nyata..he he he

    ReplyDelete
  7. kak ummi : bersabar lah, yang nyata bukan pasal bunga telah disunting kumbang atau sebaliknya. bukannya pasal nasi minyak dan bukan juga pasal nak mengikat kata.

    macam yg saya cakap sebelum ni, klu ade rezki ade jodoh.... ada lah... kite hanya berserah...

    ReplyDelete
  8. apiz, ann pon sbnrnya x penah berazam cam org lain..dan klu org tny kawen bukan 1 azam ker? aku ckp x, itu jodoh yg dtg sndr..klu dah smpi seru kawen lah..eh, lain topik plak..hoho..tapi, mulai tahun dpn ann nak mula buat azam lah hihi..ermmm

    ReplyDelete
  9. aku setuju bebenor ngan kamu tu ann. kawen tu bukan azam, tpi jodoh. jodoh pertemuan di tangan Allah swt, kite cume berusaha untuk mencari jodoh yg terbaik buat kite.

    ReplyDelete