25 September 2009

Posting No. 159 : Selamat Hari Raya 3

Terliur bila dengar kawan2 kat Pantai Timur sana, juadah hari raya diaorang nasi dagang ngan gulai ikan tongkol. Mengidam rasanya nak makan nasi dagang bile kawan kat Kuantan cerita dia masak nasi dagang untuk hari raya. Meleleh air liur bila kawan kat Kota Bharu cerita dia nak ke pasar nak cari ikan tongkol untuk dibuat gulai lawan ngan nasi dagang. Terbau2 aroma nasi dagang bila kawan kat Terengganu cerita yg dia masak lima kilo nasi dagang tapi habis semuanya dihidang pada para tetamu.

Masa zaman sekolah dulu, ade sorang kawan, tiap2 tahun rumah dia mesti buat nasi dagang kalau hari raya. Dan tiap2 tahun lah aku ngan kawan2 aku akan pi beraya rumah dia, tak penah miss punya. Dan aku akan pulun nasi dagang dia sepuas2nya. Sekarang ni, tak takde dah, zaman2 tu dah berakhir. Entah mane lah kawan aku tuh...

Nasi dagang oh.. nasi dagang .. kenapa tiba2 aku terangau padamu?


Salam Aidilfitri ...

12 comments:

  1. Salam Apeezz,

    Awat terangau2 kat nasi dagang nie? hang nie terangau kat nasi dagang tuan yang masak nasi dagang utk hang? he.. he...

    ReplyDelete
  2. tikah :

    saper plak yg nak masak nasi dagang untuk aku tuh? tiba2 aku nak terangau kat dia plak.. aku terangau nasi nyer lah.. bukan tuannya..

    ReplyDelete
  3. salam dik

    masa akak duduk kt setapak KL.akak dok giler makan nasi dagang n nasi kerabu kt Leha Kelfood kt Tmn Melati,sedap dik,tapi mahal wooo...situ sedap dik,skrg kedai tu dekat melati utama....jom dik belanja k.masss

    ReplyDelete
  4. kak mas :

    jom2... saya belanja (pasal sy tau kak mas mesti janji pelesu jer)

    ReplyDelete
  5. salam..
    yuhuuuuuuuuuuuuuu i'm back..
    hmm elok lah tu ko dgn RB ko sama2 janji pelesu.. hmm ko dah minta maaf kat aku lum masa raya? mcm takde pun.. penuh sebuku tu aku catat segala kepelesuan ko tu

    ReplyDelete
  6. salam piz....

    hang nie buatkan cheq pon sama2 teringin nak makan nasi dagang laa piz....huhuuhuh

    ReplyDelete
  7. che pit :

    ko ade mintak maaf kat aku tak? klu tak, takde le aku maafkan...

    anis :

    jom anis.. ade port nasi dagang yg best2 tak? kite berdua pon jadilah... tak payah le ajak CM ngan pijal tuh...

    ReplyDelete
  8. uiks, ko yg bayk berjanji pelesu dgn aku, ko lah patut minta maaf dulu..

    ReplyDelete
  9. bukan ke aku dah mintak maaf ngan ko? nak mintak berapa kali ni?

    ReplyDelete
  10. hmm dah eh? ngeh ngeh ngeh, aku luper lah.. ko patut kena salam cium tgn aku minta maaf, baru aku ingat selamanya, haha..

    ReplyDelete
  11. che pit :

    ko yg patut salam aku ngan cium tgn aku, pasal aku abg yg tua...

    ReplyDelete
  12. yelah2.. nanti bila jumpa, aku cium lah mana2 yg boleh ku cium, ngeh ngeh ngeh..

    ReplyDelete