16 September 2009

Posting No. 154 : Menjelang Hari Raya 4

Semasa aku masih keletihan baru tiba di rumah selepas perjalanan pulang dari tempat kerja, mata terpandang sesuatu di atas meja ruang tamu rumahku. Tanpa ku sedari, aku tersenyum. Hati berasa sangat gembira. Aku tahu, bungkusan itu untuk aku. Memang aku tertunggu2 akan bungkusan itu.


Inilah bungkusan yg aku tunggu-tunggu..

Aku ambil bungkusan itu, melihat nama dan alamat tuan empunya bungkusan itu. Sah, memang untuk aku. Aku belek pengirimnya, dari Cameron Highlands. Senyumanku makin lebar. Aku tahu isi kandungannya. Jadi tak perlulah aku tergesa2 membukanya. Aku berehat sebentar, cuba untuk melelapkan mata, tetapi hati masih terbayang bungkusan itu. Angaukah aku? Akhirnya aku terlelap.

Aku terjaga setengah jam kemudian. Bungkusan itu masih di situ. Aku mencapai tuala dan terus ke bilik air untuk mandi. Selesai mandi, aku menunaikan tanggungjawabku kepada Yang Maha Esa. Selesai kemudian, aku mencapai gunting dan mengoyakkan bungkusan itu. Aku tak tahu kenapa, aku mengguntingnya dengan berhati2. Aku tersenyum melihat kandungannya. Wah... dapat hadiah le plak....


Selepas sampul luarnya dikoyakkan...

Aku koyak pula sampul hadiah itu dan akhirnya terlihatlah kandungannya. Kuih raya, Cornflakes Madu. Yang istimewanya, buatan si dia...


Tupperware pink, macam baru jer...


Cornflakes Madu

Terima kasih cikgu...


Salam sayang

11 comments:

  1. Salam babeh..

    wow.. 'konflek' madu.. nyam nyam.. nak p beraya umah hang lah dik.. p raya pagi esok leh tak?? he he

    psstt.. org yang tersayang bagi ek??.. tak makan lah tu.. simpan dalam almari.. 'ambik bau aje'

    ngeh ngeh ngeh

    ReplyDelete
  2. salam,

    amboiiii....gembiranya hatiiii...nie mesti cikgu yg nuar jd postmen nye arituuu...hahahhaha...tahniahhh... sekarang dah dapat conflek madu..madu Camaron lg tu U....cayalah pizzz.... ;-)

    kak noor, kalau akak nak p umah apiz nanti habaq kat hanis naa...nak gak rasa conflek madu tuuu ;-)

    ReplyDelete
  3. kak noor babeh : aper plak nak simpan, nak makan ler, tp mak tak kasi bukak plak.. kene tunggu raya.. hahaha...

    anis : syuuhhh.. jgn le bising2 anis, takmo lah org tau...

    ReplyDelete
  4. Salam apeez,

    Wah, dpt kuih dr si dia.... patut ler happy semacam jer.... :) tapi cian kat hang... mak tk kasi mkn... tak pa ler... 3 hari jer lg... sabo no...

    ReplyDelete
  5. tikah, haha... tak sia2 sy pow dia, akhirnye dia bg gak... takpe2, simpan dulu mase raya nnt makan lah...

    ReplyDelete
  6. salam

    excuse me arr...cikgu yg afezz maksud tu cikgu mas yer,kan afezz kan,kan???

    perah santan wat dodol
    kata afezz k,mas perasan betul

    amboii berhati-hati dia membuka bungkusan dgn senyum berbunga...nampaknya afeez akan berjiwang tak lama lagi arrr

    aiik cikgu pulak yg jawab ,,ngeh,ngeh,ngeh

    ReplyDelete
  7. hmm cornflakes madu dah dapat, bila nak bermadu? hmm satu pun tak dpt lagi, nak terus bermadu lak.. mcm ne tu ek?

    ReplyDelete
  8. Salam Afezz

    Aikkk yg mahal tu relaks siap tidur dulu...
    itu kuih ........kalau orangnya ada kat situ....bole masuk tido dulu ker...sendiri jawap naa dek...ngeh..ngeh..ngeh..

    ReplyDelete
  9. kak mas :

    excuse me cikgu mas, cikgu saya tu bukan cikgu mas tau, nampaknyer kedudukan cikgu mas dalam carta hatiku dah jatuh sedikit.. hihihi..

    hahah... maner de nak berjiwang, akan ku pertahankan rumahku dari unsur2 jiwang... rock steady!!!

    che pit :

    insyaAllah aku akan setia pada yg satu, tp klu ditakdirkan aku akan mempunyai madu, aku akan cube untuk berlaku adil kepada isteri2 ku...

    kak shami2 :

    pasal saya dah tahu isi kandungannya, tu yg dan lagi tido sebelum buka bungkusan tuh.. klu org nyer ade sekali, terus bawak kuar berbuka bersama..

    ReplyDelete
  10. Salam apeezz,

    Tergelak baca statement hang... hang dimadukan? ish.. ish.. ish... rasanya hang silap taip kot...

    pst.. pst... ustz cheq kata, kalau nk tmbah cawangan tgu is3 pertama meninggal dulu... he.. he..

    ReplyDelete
  11. tikah :

    bile masa plak aku wat statement tuh? ade ker? isk3...

    eh2... hahaha... ye lah... salah statement ni.. baru perasan..

    PEMBETULAN : insyaAllah aku akan setia pada yg satu, tp klu ditakdirkan aku akan mempunyai lebih dari seorang isteri, aku akan cube untuk berlaku adil kepada isteri2 ku...

    ReplyDelete