06 September 2009

Posting No. 149 : Selamat Berpuasa

Assalamualaikum semua pengunjung2 (jika ada pengunjung). Tanpa kita sedari, hari ini telah masuk hari ke-16 kita berpuasa. Begitu cepat masa berlalu, terlalu pantas sehingga tidak terasa kita telah hampir ke penghujung Ramadhan tahun ini. Mungkin kite terlalu sibuk dengan urusan duniawi sehingga Ramadhan ini melintas di hadapan kita tanpa kita sedari.

Apa2 pon itu terserah kepada hak individu untuk mempergunakan rahmat Ramadhan yg telah dianugerahkan. Kepada yg tahu akan rahmatnya, pasti berkejar2 mengutip semua rahmat yg dilimpahkan, kepada yg tudak, kehidupan diteruskan seperti biasa cume kita tak makan dan minum di siang hari. Malam hari kita balas dendam, makan smpi dah tak boleh masuk ke mulut (bukan tak boleh masuk ke perut).

Bagi aku, alhamdulillah. Sepanjang Ramadhan ini aku telah..

1. Alhamdulillah, masih terpelihara puasa ku. Tidak lagi sekali2 terkantoi mahupon sengaja mengantoikannya.

2. Terawikh, masa minggu pertama jer bersungguh2, sekarang... byk terkantoi plak..

3. Zakat, belum bayar lagi

4. Baru sekali berbuka puasa di luar. InsyaAllah, malam ni akan berbuka bersama kawan2 lama di Crystal Crowne

5. Baju raya, tak beli lagi. Rasanya pakai baju lama jer...

6. Kuih raya, order jer.. mak aku dah tak larat nak buat. Byk gak lah yang telah ditempah tp dalam kuantiti yg sedikit. Takut membazir plak macam tahun2 yang lepas.


Salam Rahmat ...

6 comments:

  1. Salam tuan punya blog..

    1,Fasa pertama akak membaca aku rasa o dah lain,bahasamu seperti ustaz Akhil Hayy,Alhamdulillah

    2.Fasa kedua akak baca ko dah kembali jadi diri kau,seorang yg sempoi dan jujur

    3.Fasa ketiga akak meneliti gambar karikator tu,akak rasa syahdu akak nak benar tgk ko jadi suami yg soleh membimbing isteri ke syurga.dan memiliki isteri seayu perempuan kartun tu...

    amiiiiin,moga ramadhan ni kali ni penuh makna ,agar dapat ku jalani dgn sempurna....jojuga..

    ReplyDelete
  2. bila ko nak g shoping? aritu ko janji nak shoping raya dgn aku.. hmm buat2 luper ker?

    ReplyDelete
  3. salam apizz...

    semoga rahmat ramadhan tahun nie lebih bermakna dr tahun sebelumnya...

    pijal, tak lepas lg hajat hang kuar ngan si apizzz nie ker? cian kat hang....

    ReplyDelete
  4. salam,

    piz cheq CUTIIII esok...hahhaha....sbb tu boleh masuk kol 2 nie..huhuhu sedihnya cheq nak masuk awal2...broadband cheq nie slow tahap gabannn...

    ehhh bilanya kita nak p berbuka sama2 nie....pijal..tikah...camne? esok jom...kak mas & kak noor....jom...esok akak2 cuti juga kan....

    ReplyDelete
  5. salam tikah..

    tulah pasal, dia ni kan muut manis dgn cheq tapi pelesu belaka.. dah janji pastu ada jer alasan dia..

    hmm kepada geng2 yg bukan keje kat KL mcm apiz ni, jom kita kuar ramai2 esok.. kita p melawat si apiz ni kat UM.. kita babai2, tata2 dia..

    ReplyDelete
  6. kak mas : sampai 3 fasa akak baca sy nyer entry yer. dahsyat tu. kak, part mana sy macam ustaz akhil tu? nak gak tau, maner tau ade rezki, leh ganti dia.. hahha

    che pit : hihih... erm... bile yer...

    tikah : tu ler tikah, pijal sedang menagih janji2 saya pada dia... dia tak terima janji2 pelesu ni..


    hanis : hari ni? cheq set jer... sila call cheq klu jd.. pijal sila amik aku kat UM noe..

    che pit : macam le klu aku keje hari ni aku tak dpt nak berbuka pose ngan korang.. buka pose tu kan malam, bukannya siang..

    kepada semua, semuga Ramadhan kali ini memberi kerahmatan yg berlipat kali ganda.. berganda2 drp thn lepas dan tahun2 sebelumnya.. amin

    ReplyDelete