30 August 2009

Posting No. 146 : Selamat Hari Kemerdekaan Malaysia ke 52

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN
MALAYSIA KE-52

Di mana semangat kemerdekaan kita? Macam tak meriah pon sambutan kemerdekaan kali ni. Jalur Gemilang pon tak banyak dapat dilihat terutama di kawasan2 perumahan. Termasuklah di kawasan perumahan aku. Di Jalan Indah 5, di mana rumah aku terletak sejak 30 tahun lepas, cuma 3 buah rumah sahaja yang mengibarkan Jalur Gemilang. Satu rumah tu hebat, sampai ade tiang bendera lagi. Sebuah rumah lagi cuma Jalur Gemilang lusuh yang dikibarkan, siap dah koyak2 lagi. Dan rumah aku, seperti gambar di atas. Bukan setakat Jalur Gemilang jer yg aku kibarkan, bendera Negeri Selangor pon aku turut kibarkan. Bersemangat betul aku tahun ni.


Salam Kemerdekaan

8 comments:

  1. As Salam..

    Selamt menyambut hari kemerdekaan dik.. semoga negara kita dirahmati Yang Esa..

    pssttt.. cam akak kenal je rumah yang tu.. he he.. rasa2 nyer pernah lalu kat depan je..

    ReplyDelete
  2. hmm logo 1 malaysia tu ko cilok dari rumah aku ker?

    salam kemerdekaan.. hmm tu lah aku baru nak tanya ko kibar tak.. alih2 dah ada kibaran.. hmm

    ReplyDelete
  3. Kak Noor : dah lalu tu awat la tak singgah.. bole kite mengumpat kak mas ke, pijal ker, anis ker, tikah ker.....

    Che pit : logo tu aku dptkan dr google.com k.. tak elok cilok2 kat rumah org.. bulan pose ni.. kibaran kat rumah aku tu dr minggu lepas tuh...

    ReplyDelete
  4. salam..

    Cikgu sejarah ni berbangga dengan ko dik!!! MERDEKA,MERDEKA ,MERDEKA...merdekalah dari hidup bujang...Insyaallah

    ReplyDelete
  5. Salam apeezz,

    Selamat hari Merdeka...

    malu kat hampa... betul-betul berjiwa patriotik... kat umah cheq tak dak bendera pun.... he.. he... tp kat opis cheq cheq letak satu bendera kecil atas meja....

    Kak Mas.... setuju!!!

    ReplyDelete
  6. kak mas : camner lah nak memerdekakan diri dari zaman bujang ni? calon pon takde, awek taknak kat sy ni...

    tikah : kat opis sy langsung takde bendera yg dikibarkan. bendera tu ade, tp takde saper nak menggantungnya. tiap2 tahun muka ni gak yg kene buat, thn ni saya malas... oleh yg demikian, takde org yg nak gantung maka tak tergantunglah bendera itu thn ni.. samalah.. thn ni gak sy malas nak gantung kad raya, saper rajin pi lah gantung...

    ReplyDelete
  7. salam kemerdekaan apizz....

    waahhh....ajak kak noor ngumpat kami pulak yeee...huhuhuuh

    ReplyDelete
  8. salam 1malaysia hanis : ngumpat tu kan best... hahah

    ReplyDelete