31 October 2008

36th ENTRY

Semalam ade majlis jamuan hari raya untuk opis aku. Dah habis syawal baru nak buat. Sebab semua orang sibuk semacam jer dalam bulan ni, so semalam baru ada kesempatan untuk jamu semua staf.

Majlis tu di buat di Kolej Kediaman Pertama. Ikutkan jadual asal, majlis bermula pukul 12.30 tengahari, tapi pagi tu boss bermurah hati plak bg pelepasan awal, kol 12.15 tengahari. Jadi, semua staf pegi dalam tiga group. Yang aku tak puas hatinya, sesampai jer kami di sana, orang yg sampai awal, semua dah makan dulu. Geram betul hati aku tengok, dah kebulur sangat kot smpi tak sabar-sabar nak tunggu biar semua orang sampai dulu. Tak pernah jumpe makanan ker?

Sepatutnya, bukan sepatutnya, semua orang kene tau la kan, dah nama pon jamuan raya, tunggu le biar semua orang berkumpul dulu, baru le mula makan dimulakan dengan doa ke aper ker. Ni tak.. semua yang sampai awal tu macam mangsa kebuluran, sampai-sampai terus makan dengan lahapnya. Mangsa kebuluran pon tak macam ni, tau gak mereka beratur.

So, jamuan hari raya semalam tu dah bukan macam jamuan raya lagi dah, dah jadi kenduri kawen, sampai jer terus makan.

No comments:

Post a Comment